DE TOEKOMST VAN ONS PENSIOEN
content campagne voor
Doelstelling
De opdracht was duidelijk: creëer awareness en engagement rond het roundtable event van BlackRock over pensioen doormiddel van een contentcampagne. Positioneer BlackRock als leverancier van nieuwe ideeën en industry innovation.
De uitwerking
We creëerden een always on-campagne om de relatie tussen BlackRock en zijn belangrijkste doelgroepen te versterken. BlackRock werd partnerexpert van Business Insider op het gebied van 'ons pensioen' met wekelijkse publicaties op Business Insider Nederland en Finanzen.nl.
Omdat sommige onderwerpen lastig zijn voor adverteerders om aan te snijden - denk: interviews met andere bedrijven, analyses over de dilemma's van regelgevers en dergelijke - hebben we gekozen voor een mix van commerciële en redactionele content.
Deze items kwamen samen in de content-hub 'De toekomst van ons pensioen'. Voor dit platform hebben we vervolgens aandacht gegenereerd via onze social-kanalen, nieuwsbrief, branded widget en display-formaten. Kortom een mix van branding en expertise-overdracht.
Resultaat
De belangrijkste KPI in de campagne was het aantal gelezen artikelen. Daarin presteerden de items ruim twee keer boven de Business Insider-benchmark. Doormiddel van retargeting werd vervolgens verder gebouwd aan de merkbetrokkenheid.