HET INTERNET OF THINGS DRAAIT
OM MENSEN

always-on content campagne voor

Doelstelling

De vraag vanuit Vodafone: hoe kunnen we Internet of Things (IoT) als hoofdthema van 2018 claimen bij 5-250 fte-bedrijven? De urgentie rond IoT is duidelijk voor ondernemers, maar hoe maken we hen duidelijk wat je er allemaal mee kan? Wat zijn de benefits van IoT en de rol van Vodafone daarbinnen?

Oplossing

BI Studios ontwikkelde het always-on concept Het Internet of Things draait om mensen. In een contentserie laten we zien welke impact IoT kan hebben op mens en maatschappij. De boodschap: starten met IoT in je organisatie is niet moeilijk, als je maar de eerste stap zet.

Aan de hand van inspirerende en praktische cases helpen we de Business Insider-lezer bij educatie rond IoT, implementatie, en zaken als bewijsvoering binnen een bedrijf. Verhalen die aansluiten bij de belevingswereld van onze lezer én de proposities van Vodafone.

We hebben een rijke contentmix gemaakt, met achtergrondartikelen, interviews, charticles, binnenkijkers en trendverhalen. Al deze content was terug te vinden op een centrale plek (hub). Deze brachten we onder de aandacht via de homepage van Business Insider Nederland, social media, de dagelijkse nieuwsbrief van het businessplatform en via native advertising. Ook data-analyse vormde een belangrijk onderdeel van deze campagne.

Resultaat

Door implementatie van een datascript konden we per artikel precies zien uit welke branche de lezers kwamen, de bedrijfsgrootte, regio en zelfs de specifieke bedrijven waar ze werkzaam zijn. Zo konden we mogelijk interessante leads voor Vodafone in het midden- en kleinbedrijf identificeren.

Zelfs de minst scorende artikelen scoorden ruim boven benchmark van Business Insider. De afgesproken KPI quality views van 30 seconden hebben we ruimschoots gehaald.

Bekijk alle content