Work Happy
Hoe hybride werken kan leiden tot werkgeluk
Hybride werken is here to stay. Of je nu inlogt vanuit je thuiskantoor, je favoriete koffietent of misschien zelfs vanaf je strandbedje aan de Spaanse kust, we kunnen tegenwoordig overal aan de slag.
Maar dit is pas het begin. Bedrijven zitten nog midden in de transitie van full time kantoor naar hybride werk. De vraag rijst daarom 'hoe kunnen we deze manier van werken nu zo inrichten dat we altijd work happy zijn'. En daarin gaat de juiste technologie uiteraard een grote rol in spelen.
Op 27 september gaan we bij Strandzuid in Amsterdam tijdens het HP Work Happy Event dieper in op de kansen, oplossingen en mogelijkheden die het hybride werken bedrijven en medewerkers brengt. En laten we je zien dat werkgeluk met slimme oplossingen toegankelijk is voor iedereen.
Te gast zijn: Thomas Mulder (CHRO VodafoneZiggo) Yvonne van Veen (HR Beleidsadviseur Achmea), Michiel Meyer (CEO Workwize), Mark Tigchelaar (CEO van Focus Academy) en Maartje Wolff (Hybride werk-expert).
Join us tijdens het HP Work Happy Event
Schrijf je hier in om op de hoogte te blijven van nieuwe sprekers en andere nieuwtjes rondom het HP Work Happy Event. Je kunt aangeven om dinsdag 27 september aanwezig te zijn bij het event, Business Insider: Live, en de borrel (van 15:30 tot 18:30 uur).
Programma & gasten
Onder leiding van presentator Joost Hoebink nemen vijf experts op het gebied van werkgeluk het thema hybride werken onder de loep en delen ze hun inzichten hoe je er voor kunt zorgen dat ook jouw organisatie happy werkt. Dit programma wordt de komende weken nog verder aangevuld.
Mark Tigchelaar (Focus Academy)
Mark Tigchelaar is neuropsycholoog, oprichter van de focus academy en een expert op het gebied van efficiënter werken. Volgens hem staan we, sinds we massaal hybride zijn gaan werken, constant aan. Dit zorgt ervoor dat we gemiddeld sneller afgeleid raken en ons minder lang kunnen concentreren. Met zijn kennis van het menselijk brein legt Mark de grootste afleiders bloot en deelt oplossingen die bedrijven kunnen inzetten zodat op zelfs de meest chaotische dagen werknemers hun werk gedaan kunnen krijgen.
Thomas Mulder (VodafoneZiggo)
Thomas Mulder is CHRO bij VodafoneZiggo. VodafoneZiggo ontwikkelde als eerste organisatie van Nederland een hybride beleid voor de lange termijn, waarbij thuiswerken op gelijke voet staat met werken op kantoor. Zij delen deze blauwdruk graag met anderen die deze transformatie willen maken. Thomas is aanjager van dit beleid en legt uit waarom zijn focus ligt bij het teamgevoel. VodafoneZiggo voorziet twee veranderingen om het hybride werken tot een succes te maken. Thomas Mulder zegt: “Waar bij het flexibel werken, zoals veel bedrijven dat kennen, het individu centraal staat, wordt in het nieuwe hybride werken het team net zo belangrijk als het individu. Je werkt wanneer, waar en hoe het voor het team het meest effectief is. Voor gelijkwaardigheid in het team is de keuze iedereen of virtueel of fysiek essentieel,”.
Yvonne van der Veen (Achmea)
Bij Achmea hebben ze al een lange historie met tijd en plaats onafhankelijk werken. Dat gaat terug tot de jaren ’90. Er wordt meer gewerkt vanuit vertrouwen en gestuurd op output en minder op aanwezigheid. Achmea scherpte haar visie op de toekomst van werken aan tijdens de coronaperiode en voerde pilots uit om te ontdekken wat voor hen werkt of niet. En daar kwamen bruikbare inzichten uit naar voren bijvoorbeeld op het gebied van verbinding, maar ook over het belang van een goede inrichting van de werkplek voor zowel je fysieke als je mentale belasting. Yvonne is Advisor Compensation & Benefits bij Achmea en vertelt ons waarom andere bedrijven naar Achmea kijken als het gaat om hybride werken gaat.
Michiel Meyer (CEO Workwize)
Michiel Meyer is CEO van Workwize, een inkoopplatform voor thuiswerkspullen. Het idee voor Workwize ontstond in 2020 ontstaan na de uitbraak van de pandemie. Werknemers moesten plotseling thuiswerken en veel bedrijven waren daar niet goed op voorbereid. De juiste IT-diensten ontbraken, net als spullen voor een comfortabele werkplek. Meyer zag de window of opportunity en levert inmiddels aan grote namen als Mollie, Catawiki, Netflix en Douwe Egberts. De Workwize CEO vertelt niet alleen over hoe hij bedrijven helpt het werkgeluk van hun medewerkers te verhogen, maar ook hoe het volledige remote werkende Workwize dit doet.
Maartje Wolff (Happy Office)
Maartje Wolff is auteur, spreker, trainer, docent en adviseur op het gebied van werkgeluk en een positieve werkcultuur. Ze richtte in 2015 samen met Fennande van der Meulen Happy Office op en schreven ze het gelijknamige boek waarmee ze organisaties en teams helpen bij het creëren van een positieve werkcultuur. Volgens Maartje gaat werkgeluk niet over meer salaris, vers fruit op de werkvloer of gemaakt blij zijn, maar over het creëren van betekenis, voldoening, verbinding en plezier in het werk of dat nu op kantoor of ergens anders is.
X
\