De Business Break Podcast

Podcast voor Vodafone

De campagne

Doelstelling

Werken op afstand wordt steeds normaler. Wat kun jij vandaag doen om morgen íets slimmer te werken? Het doel van Vodafone was om de positie van Vodafone als thoughtleader voor slim op afstand te werken te vestigen. Hierbij was het doel: propositie awareness, brand engagement en content downloads.

Oplossing

Bi Studios ontwikkelde in samenwerking met Vodafone Business “De Business Break Podcast” – de verbinder van flexibel werkend Nederland - en Vodafone. In 20 minuten delen slimmer werken-experts praktische tips over uitdagingen tijdens het thuiswerken.

Aan het begin van de podcast komt via een audiobite - veel kan namelijk op afstand - een ondernemer/professional uit medium business (klant van Vodafone) aan het woord over tegen welke dilemma’s hij aanloopt op dit moment. Dit vormt vervolgens hét onderwerp van die aflevering waar de hosts over verder praten. Hoe pakken andere ondernemers dit aan? Welke cases zijn er uit het buitenland? Welke inspirerende tips hebben de experts? We verwijzen in de podcast tevens naar het e-book waar de ondernemer uitgebreider aan het woord komt. Het e-book vormt als het ware een beloning of naslagwerk voor wie de podcast heeft geluisterd. Daarnaast is het direct een teaser om ook de andere afleveringen te luisteren.

Resultaat

In de podcastserie delen de slimmer werken-experts praktische tips met het luisterend publiek, waardoor een groot bereik wordt behaald.


15K
ARTICLE READS

12K+
CLICKS NAAR VODAFONE

3K+
PODCAST LISTENS

43%
COMPLETION RATE

15K+
PODCAST STARTS

15K
ARTICLE READS

Resultaat

De resultaten van de Business Break-podcastserie zijn zeer bemoedigend. Met een completionrate van 43% ligt dit 8% hoger dan de gemiddelde completionrate volgens podcastinsights.com.


Daarnaast hebben de podcasts ruim 12k clicks naar Vodafone opgeleverd, 15k podcast starts, en 15k artikel reads.