ONDERNEMERS VOORUIT BRENGEN
always-on content campagne voor ING Zakelijk
De campagne
Doelstelling
Positioneer ING Zakelijk als dé bank voor ondernemers op de lange termijn en zorg voor awareness en activatie rond specifieke proposities zoals ING Business Boost en ING Groenbank.
Oplossing
ING Zakelijk is sinds 2016 doorlopend Partner Expert van Business Insider Nederland op het gebied van ondernemers vooruit brengen.
BI Studios ontwikkelt ongeveer twaalf items per halfjaar om de proposities van ING Zakelijk uit te dragen. Daarbij zijn we steeds meer gebruik gaan maken van visuele vormen van storytelling. We schrijven over uiteenlopende onderwerpen en interviewen kleine ondernemers en gevestigde namen. Sinds 2019 ook in de vorm van een podcast.
Business Insider distribueert de content via sponsored posts op de website, social en BI newsletter. Alle content komt samen op een visual content hub, die voor extra SEO-waarde zorgt omdat deze altijd te raadplegen is. De hub vormt een compleet en always-on dossier voor ondernemers.
Datascript
Via native formaten op onze website met een direct click-out zorgen we voor traffic naar ING Zakelijk en extra aanjaging van de content. Daarnaast zorgen we met High Impact Display voor het boosten van de propositie awareness. Alle display en content is natuurlijk voorzien van een pixel voor retargeting door ING om potentiële klanten verder in de journey van dienst te zijn.
Door implementatie van een datascript kunnen we per artikel precies zien uit welke branche de lezers komen, de bedrijfsgrootte, regio en zelfs de specifieke bedrijven waar ze werkzaam zijn. Zo kunnen we mogelijk interessante leads voor ING Zakelijk identificeren.
Resultaat
Eigen ING-benchmark over delivered in met 179 procent
Resultaat
Al sinds de lancering van Business Insider in Nederland in 2016 werken we structureel samen met ING Zakelijk. We leren van elkaar en daardoor blijven we innoveren, presteert de content beter en zijn de communicatielijnen kort.
We hebben zelfs een eigen ING-benchmark die we ieder halfjaar opnieuw vaststellen. Dit omdat we year on year groei laten zien in brand- en engagement- KPI's zoals het aantal article reads, leestijd en CTR naar ING Zakelijk. In 2018 hebben we de benchmark overschreden met 179 procent en behaalden we een gemiddelde leestijd van iets minder dan drie minuten.
In 2019 ontwikkelde BI Studios naast een serie artikelen ook de Ondernemers in beweging-podcast, die ver boven benchmark presteerde. Tijdens interviews met ondernemers als Bart van Olphen van Fish Tales en de jonge ondernemers achter slaaprobot Somnox hoor je welke kansen er voor ondernemers in de markt liggen. Een podcast vol prikkelende anekdotes over nieuwe mogelijkheden en handig advies van experts over hoe jij je bedrijf telkens blijft vernieuwen.
Naast ING Zakelijk werkt Business Insider Nederland ook samen met ING Private Banking en ING Sprinters.